Jako osoba fizyczna na co dzień nie ma się zbyt wiele do czynienia z pakowaniem i wysyłaniem przesyłek. Nadal zgodnie z tradycją wielu Polaków wysyła kartki świąteczne dwa razy do roku. Często znaczek wystarczy nakleić na kartkę, a jeśli jest to kartka składana to najczęściej odpowiednich rozmiarów koperta papierowa jest dołączona do zestawu. Jeśli jednak zajmujemy się sprzedażą internetową w ramach własnej działalności gospodarczy, albo w ramach umowy o pracę lub innej formy zatrudnienia świadczymy takie usługi dla firmy z branży e-commerce, musimy wiedzieć na temat pakowania znacznie więcej. Nie każdą przesyłkę bowiem spakujemy w taki sam sposób. Warto wiedzieć, jakie opcje dostępne są na rynku i do czego każda z nich najbardziej się nada. Oczywiście najbardziej powszechną opcją są koperty papierowe. Dostępne są w wielu różnych rozmiarach. Niektóre z nich mogą posiadać okienko, przez które widoczny będzie adres odbiorcy wydrukowany na liście, który wysyłamy.
Występują zazwyczaj w dwóch kolorach – białym i beżowym. Nadają się przede wszystkim do wysyłki listów i różnego rodzaju dokumentów papierowych. Wysyłając przedmiot, który należy dodatkowo trochę zabezpieczyć lepiej jest wybrać koperty bąbelkowe. Dzięki temu rozwiązaniu wysyłana przesyłka będzie bardziej odporna na ewentualne wstrząsy czy uderzenia. Oczywiście bardzo delikatne przedmioty nie mogą być wysłane w taki sposób. Ale już książki, szczególnie te posiadające twardą oprawę, doskonale sobie poradzą. Równie często wysyłane są w ten sposób ubrania. Innym rodzajem opakowania są koperty kartonowe. Sprawdzą się one do wysyłki różnego rodzaju materiałów papierowych, takich jak ważne dokumenty, plany, projekty czy książki z miękką okładką. Są one wykonane z takiej jakości tektury, aby w wystarczającym stopniu zabezpieczyć wysyłaną w ten sposób zawartość przed zagnieceniami i zniszczeniami. Doskonale się sprawdzają również jako opakowanie przesyłek, które są nadawane poprzez kuriera. Chociaż ci ostatni często oferują własne opakowania.