Prowadzenie księgowości to podstawa prawidłowego funkcjonowania każdej firmy. Zanim zdecydujemy się więc na współpracę z jakimkolwiek biurem księgowym, zastanówmy się, czy aby na pewno jest ono profesjonalne. W końcu to biuro księgowe będzie odpowiadać za przejrzystość naszej dokumentacji, wszelkie rozliczenia, a także – jeżeli będziemy korzystać z doradztwa – za nasze decyzje podatkowe itp.
W biurze księgowym najważniejsze są kompetencje
Najważniejsze są oczywiście kompetencje. Te potwierdza państwowy certyfikat dla konkretnego biura, wykształcenie poszczególnych pracowników, dużo zadowolonych klientów, brak skarg i ilość lat funkcjonowania na rynku księgowym. Drugim ważnym kryterium jest ubezpieczenie usług. To bardzo istotne, bo jeżeli dojdzie do jakiejkolwiek sytuacji nieprzewidzianej, otrzymamy zwroty. Oczywiście nie chodzi tu wyłącznie o ubezpieczenia obowiązkowe – te posiadają bowiem wszystkie biura księgowe (bo muszą). Chodzi tu o zakres polis dodatkowych. Kolejnym kryterium są oczywiście konkretne warunki współpracy z danym biurem, które określa nasza umowa. Musimy wiedzieć, którzy pracownicy do czego zostaną przydzieleni, jak będziemy rozliczani, czy – w razie potrzeby – otrzymamy fachowe doradztwo itd.
Jeżeli chodzi o instytucje takie jak biuro księgowe Gdańsk, Warszawa, Katowice i właściwie cała Polska ma ich mnóstwo. Nie wszystkie są jednak dobre, a wręcz przeciwnie. Właśnie dlatego – zanim podpiszemy jakąkolwiek umowę – zwróćmy uwagę na powyższe kryteria. W razie wątpliwości zawsze warto przejrzeć też dyskusyjne grupy księgowe w mediach społecznościowych i fora – tam znajdziemy opinie zadowolonych i niezadowolonych klientów konkretnych biur, którymi można się zasugerować. Najlepiej jednak, aby poszukać jakichś ofert z polecenia naszych znajomych. Osobista rekomendacja to bowiem najlepsza reklama dla wszystkich usług finansowych.